Μετά την εμπορική επιτυχία της παράστασης «Οικόπεδα με θέα» του Ντέιβιντ Μάμετ, ο Νικορέστης Χανιωτάκης επιστρέφει στο θέατρο «Άνεσις» και ανεβάζει το κλασικό αριστούργημα της Αγκάθα Κρίστι, «Μάρτυρας Κατηγορίας», σε μετάφραση του Αντώνη Γαλέου και παραγωγή Δημήτρη Αρχιμανδρίτη.
Ο νεαρός σκηνοθέτης έχει στη διάθεσή του έναν σπουδαίο θίασο που τον απαρτίζουν οι: Ευγενία Δημητροπούλου, Θανάσης Κουρλαμπάς, Θεόδωρος Κατσαφάδος, Μελίνα Βαμβακά, Νίκη Παλληκαράκη, Γιάννης Δρακόπουλος, Χάρης Γρηγορόπουλος και Νίκος Πολυδερόπουλος.
Η Κρίστι είναι η δημοφιλέστερη συγγραφέας όλων των εποχών, καθώς οι πωλήσεις των έργων της έχουν ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο αντίτυπα στην αγγλική γλώσσα και άλλο ένα δισεκατομμύριο σε μεταφράσεις.
«Ο Μάρτυρας Κατηγορίας» σημείωσε μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία στην ασπρόμαυρη εκδοχή του 1957, σε σκηνοθεσία του Μπίλι Γουάιλντερ, με πρωταγωνιστές τον Τάιρον Πάουερ στην τελευταία κινηματογραφική του εμφάνιση, τη Μαρλέν Ντίτριχ και τον Τσαρλς Λότον. Η ταινία ήταν υποψήφια για 6 βραβεία Όσκαρ και 5 χρυσές σφαίρες.
Τελευταία φορά, παρουσιάστηκε σε αθηναϊκή σκηνή το 2008, σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη, στο Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη».
Το έργο πρωτοεκδόθηκε το 1948 στις Η.Π.Α σε μια συλλογή διηγημάτων της Κρίστι με τίτλο «Μάρτυς Κατηγορίας και άλλες ιστορίες». Η ίδια η συγγραφέας διασκεύασε το διήγημα σε θεατρικό έργο. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό δικαστικό δράμα με κεντρικό θέμα τη δολοφονία μιας ηλικιωμένης πλούσιας γυναίκας από έναν νεαρό. Η επιδέξια πένα της Κρίστι καταφέρνει να κρατά τον θεατή σε εγρήγορση, καθ΄ όλη τη διάρκεια της παράστασης και μέχρι το ανατρεπτικό φινάλε.
Η λύση στο δικαστικό δράμα έρχεται μέσα από δύο διαφορετικά φινάλε και οι θεατές παρακαλούνται να κρατήσουν το μυστικό.
Η πρεμιέρα του «Μάρτυρα Κατηγορίας» έγινε τον Οκτώβριο του 1943, στο «Winter Garden Theatre» του Λονδίνου, όπου πραγματοποιήθηκαν 458 παραστάσεις. Ένα χρόνο αργότερα, το έργο ανέβηκε στη Ν. Υόρκη και στο « Miller Theatre», με τεράστια επιτυχία και απέσπασε το βραβείο καλύτερου θεατρικού έργου για την περίοδο 1954-55. Μέχρι και σήμερα, οι θεατρικοί κριτικοί παγκοσμίως έχουν αναδείξει το συγκεκριμένο κείμενο, ως το καλύτερο θεατρικό της Βρετανίδας συγγραφέως.
Ραντεβού, λοιπόν, στις 4 Οκτωβρίου στο θέατρο «Άνεσις», σε μια παράσταση που οι θεατές θα έχουν τη θέση των ενόρκων, συμμετέχοντας ενεργά στην εξέλιξη της δίκης.