Business Τεχνολογία και Επιστήμη

Πονοκέφαλος τα ηλεκτρικά για την Volkswagen – Απώλειες 10 δις από την ηλεκτροκίνηση  

Η Volkswagen, σε μια προσπάθεια μείωσης των λειτουργικών της εξόδων, ψάχνει τρόπους να εξοικονομήσει 10 δις ευρώ έως το 2026, προκειμένου ο όμιλος να μην περάσει στην εποχή της ύφεσης.

Παράλληλα, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, σχεδιάζει την κατάργηση των μισθολογικών συμφωνιών με τους εργαζομένους που είχαν υπογραφεί το 1994, με απώτερο στόχο, να εξορθολογήσει τις δαπάνες από τη μετάβαση του ομίλου στη νέα ηλεκτρική εποχή!

Η VW θεωρεί ότι ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων και ένα ακόμη εξαρτημάτων στη Γερμανία είναι παρωχημένα, και πρέπει να κλείσουν το συντομότερο δυνατό. Οικονομικοί αναλυτές πιστεύουν ότι η μονάδα παραγωγής της VW στο Osnabrueck, στην Κάτω Σαξονία και στη Δρέσδη, είναι τα δυο εργοστάσια που θα πληρώσουν τα «σπασμένα», ωστόσο, δε θα πρέπει να λησμονούμε, ότι το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχοςτης Volkswagen (κατέχει το 20% των μετοχών)!

Το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας, η επικεφαλής του οποίου Daniela Cavallo, είναι και εξέχων μέλος του πανίσχυρου συνδικάτου IG Metall, δήλωσε ότι αναμένει από το CEO Oliver Blume να εμπλακεί ο ίδιος στις διαπραγματεύσεις, προετοιμάζοντας τον βέβαια για μια πολύ άβολη συνάντηση όπως την χαρακτήρισε, αύριο Τετάρτη.

Θα προηγηθεί βέβαια συνάντηση με τον οικονομικό διευθυντή, Arno Antlitz, ο οποίος θα μιλήσει σε αντιπροσωπεία των εργαζομένων μαζί με τον επικεφαλής της φίρμας, Thomas Schaefer, προκειμένου να δώσουν το στίγμα των προθέσεων τους στους υπαλλήλους της εταιρείας.  

Βέβαια, παρόμοιες συναντήσεις στο πρόσφατο παρελθόν δεν είχαν πάει και τόσο καλά για τη VW, με πιο πρόσφατη αυτή του 2022, όταν το πανίσχυρο συνδικάτο IG Metall είχε απορρίψει κατηγορηματικά όλες τις προτάσεις του Herbert Diess, ο οποίος λίγο αργότερα αποχώρησε και από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ομίλου.  

Το τέλος στην «ασφάλεια της εργασίας»

«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», ανέφερε σε δήλωση του ο Thomas Schaefer, θέλοντας ίσως με αυτόν τον τρόπο να προϊδεάσει το συνδικάτο των εργαζομένων γι’ αυτά που θα ακολουθήσουν

Η VW η οποία απασχολεί περίπου 680.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο (σχεδόν 300.000 στη Γερμανία) ανακοίνωσε ότι είναι αναγκασμένη να τερματίσει το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας, το οποίο ισχύει από το 1994 και το οποίο αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2029!

Το πανίσχυρο συνδικάτο IG Metall τονίζει ότι η ασφάλεια εργασίας καλύπτει τους υπαλλήλους στα εργοστάσια της Volkswagen στις εξής περιοχές: Wolfsburg, Hannover, Braunschweig, Salzgitter, Kassel και Emden και η αντίσταση σε περίπτωση αναθεώρησης αυτής της συμφωνίας θα είναι… πολύ σκληρή.  

Παρά τις κοσμογονικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στον όμιλο VW, οι μετοχές χθες της εταιρείας, σημείωσαν άνοδο 1,2% με τους οικονομικούς παράγοντες να κρίνουν προφανώς… ως θετικές τις κινήσεις που έχει εκπονήσει ο γερμανικός κολοσσός.

Η Volkswagen, έχει χάσει σχεδόν το ένα τρίτο της αξίας της τα τελευταία πέντε χρόνια, εμφανίζοντας μία από τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των μεγάλων Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, με τους λόγους σύμφωνα με τους ειδικούς, να είναι η βίαιη αλλαγή κατεύθυνσης του ομίλου στην ηλεκτροκίνηση.

Τα σχέδια της Volkswagen όμως, θα είναι κι ένα ακόμη ισχυρό χτύπημα στο Γερμανό Καγκελάριο Olaf Scholz, ο οποίος δε διάγει και τις καλύτερες ημέρες του στην ηγεσία της χώρας καθώς ο τριμερής συνασπισμός του, κατέρρευσε ουσιαστικά στις περιφερειακές ψηφοφορίες την Κυριακή, με το ακροδεξιό κόμμα «Εναλλακτική για τη Γερμανία» να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των πολιτών όχι μόνο σε ένα κρατίδιο αλλά κυρίως… στη Σαξονία.

Πηγές από το υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας, ανεπίσημα, άφησαν να διαρρεύσει ότι η διοίκηση της VW θα πρέπει να ενεργήσει υπεύθυνα και με σύνεση, αξιολογώντας λεπτομερώς όλες τις κινήσεις της πριν προχωρήσει σε οποιαδήποτε απόφαση.